Notícies

Una bona gestió de les emocions al si de l’empresa és clau per aconseguir més bons resultats econòmics i menys conflictes interns i baixes laborals

Una bona gestió de les emocions al si de l’empresa és clau,

segons experts en intel·ligència emocional que participen en un congrés a Lleida, per aconseguir més bons resultats econòmics i menys conflictes interns i baixes laborals, que auguren que d’aquí a una dècada estaran principalment relacionades amb l’ansietat i la depressió.

R. RÍOS
Trastorns relacionats amb l’ansietat i la depressió es convertiran, d’aquí a poc més d’una dècada, en els principals motius de les baixes  laborals, lloc que ara ocupen els dolors ossis i musculars. Així ho van vaticinar ahir a Lleida experts participants en la segona edició del Congrés d’Intel·ligència Emocional a les Organitzacions, que compta amb més de 300 inscrits i que continuarà avui.

“El desgast emocional dels treballadors d’una empresa i els conflictes interns desemboquen en moltes baixes laborals i problemes que, si no s’han previst, poden ser greus”, va reconèixer Pablo Fernández Berrocal, catedràtic de la Universitat de Màlaga, director del grup d’investigació sobre emoció i cognició i ponent en la jornada, organitzada per la UdL.  “És imprescindible que reconstruïm la forma com treballem. A les empreses hi ha molta agressivitat i aïllament. Un cap hauria de saber que si parla de forma agressiva a un treballador es perd la productivitat d’aquest en les hores posteriors”, va assegurar Silvia Damiano, experta en intel·ligència emocional, compromís i eurociència i premi Learning and Development ExcellenceAward. “La nostra forma de pensar no ha canviat amb tanta rapidesa com la tecnologia i això crea estrès individual”, va explicar Damiano.

La proposta dels experts per evitar-ho o solucionar-ho i aconseguir més èxit empresarial passa per la intel·ligència emocional i una millor gestió de les emocions, aspectes que, asseguren, poques empreses espanyoles tenen en compte. “Una gestió adequada de les emocions no és un enemic, sinó un potencial terrible per donar més força. Està demostrat que les organitzacions que ho tenen en compte marquen una diferència qualitativa i deixen de ser una empresa mediocre per convertir-se en excel·lent”, va afirmar Fernández. I apunten l’emAnsietat i depressió seran la primera causa de baixa laboral en una dècada Experts en intel·ligència emocional consideren clau gestionar les emocions a l’empresa

EXPERTS Asseguren que les empreses que apliquen intel·ligència emocional obtenen més bons resultats

Segre, 20 d'abril de 2013


<< Torna